الثلاثاء، 17 يناير 2012

فقدت عذريتى وتزوجت حبيبى من ورا أهالينا




هذه رسالة وصلتنى من فتاه مصرية لديها مشكلة وأنا قررت ان انشر هذه الرسالة امامكم لكى تعلقوا عليها بأرائكم الجميلة ولكى يتعلم شبابنا من هذا الدرس :
الى كل بنت وكل شاب أتقوا الله ولا تتعدوا حدود العادات والتقاليد حتى لا تقعوا فيما لا تتحملونه من متاعب وصعاب وكذلك تكون سبب فى المشاكل والجراح لاهاليكم الذين لا يستحقون هذا كله . واليكم نص الرسالة :

فقدت عذريتى وتزوجت حبيبى من ورا اهلينا ولكن !
بسم اله الرحمن الرحيم اود ان اعرض مشكلتى لتساعدونى فيها بأسرع وقت لأنى معذبة فى البداية انا من أسرة متوسطة إبتلانى الله بفقد عذريتى وأنا فى رحله مع أصدقائى وأنا فى كنت وقتها فى السنة الثانية فى الكلية وكانت ليا صداقات كثيرة بس بحدود وكان أكثرها مع الأولاد يعنى كانوا بيقولوا عليا بنت بميت راجل ارتبط مرتين بس مش معتبراهم اى حاجة فى حياتى لانها كانت فترة المراهقة بس بعد الحادثة دى أنا اسودت الدنيا فى عنيا وبعدها بفترة اتعرفت على واحد كنت فى اخر ترم من السنة الثالثة واستمر هذا الحب ثلاث سنوات ونص كنت بحبة جدا وهوة كمان كان بيخاف عليا بس المشكلة كانت انة انا كنت خلصت الكلية وهوة لسة فى سنة رابعة حتى الان مع انة ادىالمهم الناس كلها كانت بتتكلم عن حبنا لبعض وانا عارفة انة بيحبنى اوى وقربنا من بعض ودخل عليا .اتجوزنا من ورا اهالينا ,بقالنا سنتين متجوزين بس حصل دة كلة بسبب اهلة كانوا مش موافقين علشان هوة لسة فى الدراسة وهوة تعب ودخل المستشفى يعنى والمشاكل اللى بتحصل دى المشكلة بقا انى اتخطبت فى العيد لواحد تانى غصب عنى بس خطوبتى استمرت يومين بالظبط ويوم خطوبتى كنت بكلمة حتى وانا بلبس الشبكة وبعدين خرجنا انا وخطيبى وقولتلة انا فى المكان الفلانى وشفنى بس ساعتها كان خطيبى ماسك ايدى وهوة شفنى هوة وابن خالتة واغمى علية فى الشارع وشلوه ونقلوة المستشفى واهلة كلمونى علشان اكون معاه وقريبة منة وعدى الموضوع مع العلم على تصميم ابوة بالرفض بلارتباط وبعد مابقا كويس ابوة قاله مش هاجى معاك مش دى اللى انت كنت بتموت نفسك عشانها مش هتاخدها وكانوا شاكين عندى وعندة ان احنا متجوزين من وراهم فضلنا مع بعض لفترة شهرين كويسين وبعدها لقيتة اتغير معايا مش عايز يكلمنى كتير وبنخرج كل فين وفين وبعدين كلامه ا قولت هوة بيعمل مشروع التخرج والمشروع صعب اوى ممكن يكون متغير علشان كدة بس لقيته بيقولى مش قادر انسى شكلك مع خطيبك وهوه ماسك ايدك انا تعبان اوى والاحسن نبعد مش قادر انا تعبان اتحيلت عليه بس مفيش فايدة انا بحبة اوى انا مليش حد فى الدنيا غيرة هوة غيرنى من ساعة معرفتة وانا مش شايفة غيرة علمنى حاجات كتير كان بيحذرنى من ناس وكنت بقولة لا دول كويسين والقيهم زى ماقال انا بموت دى ابنى وحبيبى وابويا وجوزى ومش عارفة ارجعة ليا ازاى .اسفة على طول الرسالة وارجو الرد بسرعة .

المصدر: دنيا الوطن

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Bluehost
برنامج هوت سبوت شيلد ازياء